SEWERYN LIPOŃSKI
27 sierpnia 2011
News wprawdzie z wczoraj, ale ważny: jest umowa na przebudowę ronda Kaponiera. Wykona ją konsorcjum kilku spółek z grupy PBG oraz hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain. To one zaoferowały w przetargu najkorzystniejszą ofertę – 209 mln zł brutto.
Umowa dotyczy jednej z najważniejszych poznańskich inwestycji (jeśli ktoś wątpi – wystarczy zajrzeć do przejścia podziemnego pod Kaponierą i zobaczyć, w jakim jest stanie). I niestety jednej z opóźnionych. Bo już wiemy, że całkowicie nowego ronda na Euro 2012 nie będzie.
Przygotowanie samego projektu ciągnęło się bowiem tak długo, że kilka miesięcy temu urzędnicy zdecydowali o podzieleniu inwestycji na dwa etapy. Efekt? Do Euro 2012 rondo Kaponiera przejdzie tylko taki „lifting”: chodzi m.in. o przebudowę ul. Roosevelta (od strony mostu Dworcowego), nową jezdnię i tory tramwajowe.
Jednak poważniejsze prace związane z modernizacją całego ronda – w tym nowe przejście podziemne – odłożono na „po Euro”. Mają ruszyć dopiero w sierpniu przyszłego roku.
Po przebudowie rondo Kaponiera ma mieć kilka poziomów. Szybki Tramwaj pojedzie pod nim, a pod ziemią będzie miał specjalny przystanek / wizualizacja: Urząd Miasta Poznania
W związku z pracami na ul. Roosevelta już od dwóch tygodni są utrudnienia dla kierowców. Na razie niewielkie. Bardziej odczuwalne będą od początku września – szczegóły na stronie Zarządu Dróg Miejskich.
Warto przypomnieć, że niedawno podpisano inną ważną umowę – na przedłużenie Pestki do Dworca Zachodniego. Niestety i w tym przypadku inwestycja zostanie ukończona dopiero po Euro 2012.
Spodobał Ci się ten tekst? Możesz go udostępnić: