SEWERYN LIPOŃSKI
23 lipca 2011
„Głos Wielkopolski” sprawdził, jak przebiega budowa linii tramwajowej na Franowo. I praca wre! Wygląda na to, że Poznań bez problemu zdąży z tą inwestycją przed Euro 2012.
Prace na niektórych odcinkach wyprzedzają harmonogram
Sławomir Kożuch ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, źródło „Głos Wielkopolski”
Robotnicy rozbierają stary wiadukt Chartowo i budują nowy. Trwają też prace nad długim, ponadkilometrowym tunelem. Tramwaje pojadą nim na Franowo – tam ma powstać pętla i zajezdnia. To osobna inwestycja, która ma ruszyć w przyszłym tygodniu.
2,5-kilometrowa linia na Franowo to de facto przedłużenie trasy, która dotąd kończyła się na os. Lecha (część tramwajów kończyła tam bieg, inne jechały dalej – ale w stronę Starołęki). Mieszkańcy okolic Franowa byli skazani na własne samochody i autobusy. Teraz ma to się zmienić. Po drodze powstaną nowe przystanki: przy ul. Piaśnickiej, ul. Kurlandzkiej, przy centrum M1 i przy ul. Szwajcarskiej.
Zobacz szczegóły inwestycji na Infrastruktura Euro Poznań 2012
Prace trwają od kwietnia. „Głos” już jakiś czas temu przygotował ciekawą wizualizację przyszłej trasy:
Budowa trasy na Franowo pochłonie 270 mln zł, z czego jedną trzecią dokłada Unia Europejska. Zajezdnia ma kosztować kolejne 200 mln zł.
Spodobał Ci się ten tekst? Możesz go udostępnić: