Polub fanpage na FB

Poznań Spoza Kamery

Poznań Spoza Kamery

#polityka  #Poznań  #wybory  #samorząd  #inwestycje

Poznań w budowie. Górczyn gotowy, Pestka o krok, kompromitacja z mostem Uniwersyteckim

#Poznań #MPK #Pestka #Rondo Kaponiera #Most Uniwersytecki #ICHOT

SEWERYN LIPOŃSKI
5 sierpnia 2013

Ostatnie dni przyniosły parę ważnych newsów z placów budowy najważniejszych poznańskich inwestycji. Chyba wrócę do regularnego opisywania postępów (lub ich braku). Tak jak przed Euro 2012 w ramach cyklu „It’s the Euro countdown”.

Teraz żadne Euro ani inna impreza nad nami nie wisi. Czuć za to zmęczenie poznaniaków ciągnącymi się remontami. Zbliża się magiczna data 1 października. Właśnie wtedy skończy się promocja biletowa. Bo, jak uzasadniał na niedawnej sesji rady miasta Łukasz Mikuła z Platformy Obywatelskiej:

Promocję wprowadziliśmy ze względu na uciążliwe remonty. Chodziło głównie o ul. Grunwaldzką, ul. Głogowską i wciąż niezakończone prace przy przedłużaniu Pestki. Do 30 września będziemy wiedzieli, czy te trzy inwestycje będą już ukończone

Łukasz Mikuła, radny Platformy Obywatelskiej



No właśnie, czy będą? Szybki przegląd ostatnich doniesień o inwestycjach z paska inwestycji na górze strony:

Pestka do dworca. Gdyby wiceprezydent Mirosław Kruszyński utworzył na Facebooku wydarzenie „Otwarcie przedłużonej trasy PST do Dworca Zachodniego” – musiałby w nieskończoność aktualizować jego datę. Najpierw byłby to 31 maja 2012 r. (w końcu miała być na Euro!). Potem 31 grudnia. Jeszcze później – 1 kwietnia 2013 r. Aż wreszcie 1 września.

Jednak wydaje się, że w końcu ta telenowela dobiega końca i mitycznego otwarcia rzeczywiście się doczekamy. Już parę tygodni temu na budowie Pestki zapewniali, że „na 1500 proc.” trasa będzie gotowa na wrzesień. Dziś nadzór budowlany dał zgodę na jej użytkowanie.

ICHOT. W ostatnich tygodniach można odnieść wrażenie, że wokół tej inwestycji nic się nie dzieje. Może i dobrze. Bo to taki przypadek, że im ciszej, tym lepiej. Podobnie było zresztą z tramwajem na Franowo. ICHOT na razie wciąż na żółto, bo do końca roku czasu sporo, ale po zmianie wykonawcy to nadal niewiadoma.

Rondo Kaponiera. Zarząd Dróg Miejskich obiecuje, że już na przełomie roku pojadą przez rondo tramwaje (wzdłuż ul. Roosevelta). Kierowcy nie bardzo w to wierzą. Ale fakt jest faktem – od strony ul. Zwierzynieckiej pojawiła się ostatnio jezdnia, i to całkiem konkretna. W takim razie czekamy na szyny.

Muszę tu napisać o sprawie mostu Uniwersyteckiego. Pod koniec ubiegłego tygodnia ujawniliśmy w „Gazecie”, że w sprawie jego rozbiórki i przebudowy NIC SIĘ NIE DZIEJE już od marca. Serio! Wtedy urwał się kontakt kolejarzy z ZDM.



Nie ma projektu wykonawczego, nie ma dokumentów, nie wiadomo co z pociągami. W efekcie nie można ruszać z przebudową. Zamiast w lipcu zacznie się pewnie w grudniu. Ta sprawa to kompromitacja władz miasta – czy ściślej: drogowców – w najlepszym wydaniu. Tym bardziej inwestycja wciąż na czerwono (zresztą i bez tego ma gigantyczne opóźnienie).

Grunwaldzka. Tu są dwie wiadomości. Zła: urzędnicy nie ugną się, więc tramwaje nie pojadą już teraz, choć tory praktycznie gotowe. Dobra: wygląda na to, że nie ma większych opóźnień już tu nie będzie. W październiku na Junikowo mają wrócić tramwaje i samochody.

Poznań City Center. Gdyby nie głośna afera z przejściem przy dworcu, to Trigranit naprawdę mógłby zarobić u poznaniaków sporo plusów. Roboty idą szybko, sprawnie i – co najważniejsze – zgodnie z harmonogramem. Nie ma żadnych obsuw ani zaskoczeń dla kierowców. Potwierdza się, że jednak co prywatna firma, to prywatna… Otwarcie 25 października.

Wiadukt Górczyński. Dziś na pętlę na Górczynie dojechały pierwsze od dawna tramwaje. Jutro nową nitką wiaduktu pojadą też samochody. To już koniec legendarnego autobusu T5. I zarazem – to chyba pierwsza od lat tak duża inwestycja, którą ZDM oddaje przed czasem. Jak widać – można!

Spodobał Ci się ten tekst? Możesz go udostępnić: