Polub fanpage na FB

Poznań Spoza Kamery

Poznań Spoza Kamery

#polityka  #Poznań  #wybory  #samorząd  #inwestycje

Miasta promują się przed Euro 2012

#Euro 2012 #Poznań #Wrocław #Kraków #promocja miast #miasto know-how

SEWERYN LIPOŃSKI
24 sierpnia 2011

Euro 2012 zbliża się, więc miasta chcą się pokazać z jak najlepszej strony. Nie tylko te organizujące turniej, ale też mniejsze. A Poznań jest wśród tych, które na promocję wydają najwięcej.

Jak wynika z budżetu miasta, Poznań wyda w tym roku na promocję blisko 21 mln zł. Autorzy tekstu na portalu 24pr.pl zwracają jednak uwagę, że tylko niewielka część – konkretnie 3 mln zł – to działania promocyjne związane bezpośrednio z Euro 2012. (Tu zdecydowanym liderem jest Wrocław – aż 16 mln zł!)

Według raportu najwięcej pieniędzy na promocję przeznaczają Kraków, Wrocław i właśnie Poznań. Ale coraz aktywniejsze są też mniejsze miasta.

Stolica Wielkopolski od ponad dwóch lat realizuje szeroko zakrojoną strategię reklamową z hasłem „Poznań, miasto know-how”, które od początku wzbudza sporo kontrowersji. Podobnie zresztą jak niebieska gwiazdka nad „n” w nazwie miasta, która wielu poznaniakom kompletnie nie przypadła do gustu.

Spodobał Ci się ten tekst? Możesz go udostępnić: