SEWERYN LIPOŃSKI
25 października 2011
Są pieniądze na przebudowę śródmiejskiego odcinka ul. Bukowskiej – podaje „Głos Wielkopolski”.
Bukowska to jedna z kluczowych ulic w Poznaniu. Łączy lotnisko Ławica z centrum miasta. Jest też drogą wylotową z Poznania na Opalenicę i Nowy Tomyśl (dla kierowców, którzy nie chcą płacić za jazdę po A2). Niedawno poszerzono jej część – ale tylko na obrzeżach miasta.
Problem korków na tzw. śródmiejskim odcinku Bukowskiej – tym z lotniska do centrum i w drugą stronę – pozostał. Teraz władze miasta chcą go rozwiązać.
Zmieni się organizacja ruchu, ale także przebudujemy jezdnie, stworzymy ścieżki rowerowe, wymienimy krawężniki i nawierzchnię jezdni. Na skrzyżowaniach pojawią się nowe sygnalizacje świetlne
Kazimierz Skałecki, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich, „Głos Wielkopolski”
O tych planach mówi się już od jakiegoś czasu. Ale najważniejsza wiadomość jest taka, że są pieniądze na tę inwestycję: 3,5 mln zł w tym roku i kolejne 12 mln zł w przyszłym. Do tej pory nie było to pewne.
Co uda się zrobić za te pieniądze? Wiadomo, że ulica nie będzie poszerzana. Zostanie po jednym pasie na lotnisko i do centrum. Powstanie jednak osobny pas dla autobusów i taksówek.
To ważne, bo – mam wrażenie – mimo niezłej oferty komunikacji miejskiej na tym odcinku (na Ławicę jeżdżą autobusy 48, 59 i linia pospieszna L) wielu ludzi wciąż woli jeździć samochodami. Gdy autobusy nie będą już grzęzły w korkach – może się to zmienić.
Ale coś za coś. Znikną wszystkie lewoskręty, m.in. w ul. Matejki i Polną, a od strony lotniska – w Polską czy Szpitalną.
Sam termin prac też może niepokoić. Bo w okolicach bardzo już zakorkowanego rejonu skrzyżowania Bukowskiej z Matejki dojdzie nam w najbliższych miesiącach kolejny remont. Jednak z drugiej strony – gdyby odkładać tę inwestycję na później, nie wiadomo, czy po Euro 2012 w ogóle znalazłyby się na nią pieniądze.
UPDATE: właśnie a propos remontów. Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania wspólnie z radami osiedli na Grunwaldzie skierowały do ZDM i ZTM specjalne pismo. Chcą usprawnić ruch podczas remontów.
Wśród propozycji czytamy m.in. o osobnym pasie dla autobusów na Grunwaldzkiej, zmianie trasy autobusów zastępczych T1 i o ograniczeniach wjazdu dla ciężarówek.
Spodobał Ci się ten tekst? Możesz go udostępnić: